Proiectul „SEED+” este implementat în perioada august 2024 – septembrie 2026 de către “Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor” EUROPROJECT (CCMP EUROPROJECT), în parteneriat cu Blocul Național Sindical (BNS).
Proiectul are o valoare totală de 14.891.368,70 lei (valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 14.891.368,70 lei) și este finanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă încurajarea economiei sociale prin sprijinirea înființării de întreprinderi sociale în mediul urban din regiunile de dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est, Vest și Sud-Vest, în vederea integrării pe piață forței de muncă a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în special a tinerilor, a șomerilor de lungă durata, a persoanelor inactive și a grupurilor defavorizate de pe piață muncii.
Grupul țintă al proiectului va fi alcătuit din cel puțin 132 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban, care au domiciliul într-unul din județele de implementare, și care se regăsesc în una din următoarele categorii: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârstă de peste 30 ani și până în 35 de ani, șomeri, șomeri de lungă durata, persoane din grupuri dezavantajate pe piață muncii, persoane inactive.
Implementarea proiectului va conduce la susținerea a 34 de întreprinderi sociale nou înființate care vor primi o finanțare de maxim 310.000 lei, cu obligativitatea creării a minim 4 locuri de muncă/ SES.
Activitățile proiectului sunt:
A.2. Informarea publicului cu privire la oportunitățile oferite de antreprenoriatul social și principalele condiții pentru a beneficia de finanțarea nerambursabilă (01.08.2024 – 31.01.2025)
A.3. Selectarea grupului țintă ce va participa la activitățile proiectului (01.08.2024 – 31.01.2025)
A.4. Organizarea și derularea unui curs de formare antreprenorială specifică economiei sociale (01.08.2024 – 31.01.2025)
A.5. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului (01.12.2024 – 31.03.2025)
A.6. Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere (mentorat) ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri (01.04.2025 – 31.05.2025)
A.7. Asigurarea înființării și demarării funcționarii întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului, dobândirea atestatelor de întreprinderi sociale pentru întreprinderile înființate și semnarea contractelor de subvenție (01.06.2025 – 31.07.2025)
A.8. Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționarii întreprinderilor sociale (01.08.2025 – 30.09.2026)
Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: office@europroject.org.ro